Bu kitap kimin için?
Bu el kitabı, açık araştırma uygulamalarının benimsenmesini teşvik etmek için Açık Bilim eğitim etkinliklerine ev sahipliği yapmak veya disiplin bazlı eğitim etkinliklerinde Açık Bilim kavramlarını tanıtmak isteyen herkes için hazırlanmıştır. Bunlar, araştırmacılar, kütüphaneciler, altyapı sağlayıcılar, araştırma destek çalışanları, fon sağlayıcılar, politika yapıcılar ve karar vericilerdir. Bu el kitabı aynı zamanda, araştırmacılar (ve diğer paydaşlar) ile düzenli veya ara sıra teması olan ve Açık Bilim bilgilerini, rutin iş sorumluluklarının bir parçası olarak ya da fazladan bir zaman yatırımı yaparak paylaşmak isteyenler içindir. Daha da önemlisi, Açık Bilim terimine atıfta bulunup bulunmadıkları (hatta kullanmak isteyip istemedikleri) farketmeksizin, araştırmada yeniden kullanımı, katılımı, verimliliği, eşitliği ve paylaşımı teşvik etmek için eğitim etkinliklerine ev sahipliği yapmak isteyenler için yararlı olacaktır.
Bu el kitabında "eğitmen", tecrübe düzeyi farketmeksizin, bir Açık Bilim eğitim etkinliği düzenlemek isteyen herkes olarak tanımlanmıştır. Bu tanım, eğitimlerinde Açık Bilim terimini kullanmak istemeyenleri veya bu konuda kendilerini rahatsız hissedenleri de içermektedir. Kitap araştırmacılara, çalışmalarını iyileştirmek için somut beceri ve kavramların öğretilmesi konusunda tavsiyeler içermektedir. Bunların çoğu "Açık Bilim" şemsiye teriminin altında olsa da, bu şekilde öğretilmeleri gerekmemektedir. "Açık Bilim" teriminin ihtiyatlı kullanımı, "Açık Bilim" başlıklı bir eğitim yalnızca belirli bir araştırmacı kesimini çekecekken, "Verilerinizi nasıl yayınlarsınız?" başlıklı bir eğitimle daha kapsamlı bir grubun cezbedilmesini sağlayabilir. Bir eğitmenin işinin bir parçası, hedef kitleyi ve bu hedef kitleye en iyi nasıl ulaşacağını belirlemek olduğundan, bu gibi kararları en iyi eğitmen verir.