Yardımcılar/Kolaylaştırıcılar
Helene Brinken
- Göttingen Üniversitesi, Devlet ve Üniversite Kütüphanesi, Almanya
- brinken@sub.uni-goettingen.de
- @helenebrinken
- 0000-0002-3278-0422
Mayıs 2017'den beri Göttingen Üniversitesi'ndeki FOSTER projesinde destek ve savunuculuktan sorumludur. E-öğrenme, kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimine odaklı olarak bilgi bilimi arka planına sahip, halihazırda öğrenme materyalleri geliştirmekte ve çalıştaylara yardımcı olmaktadır
FOSTER için çalışmadan önce, dünya çapında eğitim adaletsizliği ve sosyal adaletsizliğe karşı biraraya gelmiş genç aktivistlerle çalıştım. Grup dinamiklerinin ne kadar önemli olduğunu ve güçler birleştirilince neler başarılabileceğini öğrendim. Kültürel değişim bireyler düzeyinde başlıyor. Açık bilimle ilgilenen araştırmacıları bir araya getirmek, kurumunuzda açık bilimi teşvik etmek için ileriye doğru atılmış büyük bir adım olabilir. Destek gelirse, istekli diğer kişilerle tanışın ve yakın zamanda kendilerinin de destek toplayıp toplayamayacağını öğrenin.
Lambert Heller
- TIB - Alman Ulusal Bilim ve Teknoloji Kütüphanesi, Hannover, Almanya
- lambert.heller@tib.eu
- @Lambo
- 0000-0003-0232-7085
Sosyal bilimler arka planıyla, eğitim almış bir kütüphaneciyim; birkaç yıl bir üniversite kütüphanesinde konu uzmanı olarak çalıştım ve 2013 yılında TIB'de (Alman Bilim ve Teknoloji Ulusal Kütüphanesi) Açık Bilim Laboratuvarında çalışmaya başladım, şu anda bir dizi proje yürütüyorum. 2014'ten beri kitap sprintleri öneriyor ve bunlara yardımcı oluyorum. Tamamen "bağlantılı açık verilere" (linked open data) dayalı ücertsiz bir güncel araştırma bilgi sistemi ((current research information system - CRIS) olan VIVO'nun Almaya'da popüler hale gelmesine yardımcı oldum. Libraryland ve benzeri başka platformlarda, bilim için blok zinciri gibi tartışmalar başlattım.
Çalıştay yaparken (örneğin, 2017 yılında Almanya'daki Leibniz Araştırma Derneği'nden doktora öğrencileri ve doktora sonrası araştırmacılar için bilimsel profil ve ortak yazma platformları konusunda yarım günlük bir çalıştay) katılımcıların merakından faydalanmak her zaman bir zevktir. En meşgul öğrencinin bile deneyimleri, soruları vardır ve işlerin kendisi için en iyi nasıl gidebileceğini hayal eder. Bu pozitif enerjiyi kullanmayı seviyorum! Eğitmenin bir etkinliği yürütmesini çok daha kolay hale getiriyor.